Tuesday, December 25, 2007

انا بفكر في تاجيل الجواز

الصراحة برضو الجواز بدري بياثر على مسيرة الواحد وشغله
اكيد شغلي وانا متجوز وسارح بالعيال هيكون اقل من شغلي وانا فاضي ومركز

يعني فرايي السن المناسب للجواز مثلا بتاع 27 سنة
يعني لسه فاضلي 6 سنين
مش مشكلة هيعدو زي ما ال21 عدو ان شاء الله
بس اكيد وانا مش متجوز وعندي 27 سنة هكون عملت حاجات احسن من ما مكون متجوز وعندي 27 سنة ..اكيد

الجواز مالاخر بيجيب ورا
وفيه احصائية اتعملت على ستات امريكا 50% قالو مش عاوزين نتجوز خالص عشان ننجح في وظيفتنا !!!!!
طب واحنا يا رجالة
طب دا هما عاوزين يخلفو عيال وبيبيهات
انا لما سمعت الاحصائية دي قلت هم عندهم مجتمع متفتح ع البحري
مش مشكلة لما متتجوزش خالص
بس الفكرة واحدة
ان الجواز بياثر سلبا على مسيرة حياة الفرد

1 comment:

Unknown said...

51شوفي يا غاده الكلام اللي انتي كتباه صحيح بس لو واحد معندوش وقت يفكر في الجواز يعمل ايه
يعني بيجي مصر فتره 10:15 يوم بس وكانده سبب في فشله في الارتباط
يعني المصيبه ان عدى العمر بسرعه وهو مش حاسس لغية ما وصل 39 سنه ولسه ما ارتبطش يعني العمليه مش تطنيش بس مش لاقي النص اللي يتوافق معاه
انا كنت عاوزك تضمي هذا لمدونتك