Friday, January 11, 2008

الخوف من الارتباط

الخوف من الرتباط شعور وارد جدا عند الرجالة بالذات عندما يفكر الرجل ان الجواز زي البطيخة ودا حقيقي
هي مرة واحدة يا صابت يا خابت
وبالتالي برضو عند بعض البنات

انا شايف ان الشعور بالخوف ناحية الزواج دا شعور طبيعي
لكن بالتفكير القليل انا فرايي ان كل الناس متساوية فعيوبها ومزاياها بس بنتعامل كبشر بنحب وبنكره بعض على حسب قدرتنا على تحمل العيوب وقدر حبنا للمزايا
يعني مثلا انا ممكن احب واحدة كدابة بس دمها خفيف
واحد تاني ممكن يخب رخمة بس اياك تكون بتكدب وهكذا

يعني مالاخر البطيخة حلوة مرة هتتاكل مش فارقة كتير ، بس لما الواحد ييجي بتجوز لازم يفكر كويس
انت هتندم هتندم لا محالة انك اتجوزت بس لازم وقت ما تندم تفتكر انك اخترت الست دي بالذات وقراراك دا طالع منك
ومنك لوحدك

انا اذا كنت خايف مالمسؤولية فدية مش مشكلة دلوقت لما تكبر شوية حتحس انك عاوز تشيل مسؤلية

No comments: