Friday, February 22, 2008

الشكل والجمال والحب والعلاقات بين الناس

قد يكون هذا الكلام قاسيا على من لا يملكون قدرا وافرا من الجمال
في تعاملاتي في الحياة انا تاكدت ان اللي بيحبوا واللي بيتحبوا واللي بيتعاملو كويس ويتصاحبو هم غالبا من اصحاب القدر الوافر من الجمال
هذه حقيقة
الشباب لا تتعامل ابدا مع بعضها على طريق الفكر او الجوهر
بل المظهر
وكمان مش شرط الخلقة يعني او التقاسيم
المهم ستيال الواحد ونضافته ومبايله
لو انت حلوة وامورة وبتحطي مكياج وبتلبسي حلو وبتتحكي مع اي حد .. هتلاقي الامور ماشية معاكي زي السكينة فالاشطة .. حلاوة كدا
ولو انت شاب وسيم واستايل ومستحمي والجل اشتكى من شعرك.. تلاقي الامور ماشية حلاوة مع البنات والولاد اللي تلاقيهم عاوزين يصاحبوك عشان يوصلو.. مهو اكيد لو انت شاب جامد هتجيب بنات جامدة ومن جاور السعيد يسعد وكدا

انا معتقدش ان دي مشكلة
انا بحس ان احنا بصفة عامة مجتمع سطحي

7 comments:

أحمد منتصر said...

مممممممممم بس برضه الشخصية مهمة

حتى لو كان الناس الإستايل ليهم الحظ الأوفر لكن لازم يبقى عندهم كاريزما ف شخصيتهم وإلا الناس حتزهق منهم

المـــفـــــــقــــــــوعـــــة مــرارتـهــا said...

الصراحة عندك حق حتي الزواج بقي يقوم علي المنظر الخارجي الرجالة بقت هايفة ياجدعان

maha zein said...

بصي كلامك موزون
البت من دول تضحك وتكركر وتتهشتك...والواد يروح يتقدملها
طب اسأل سؤال
زمان اهالينا كانوا يعرفونا ان البنت من دول لازم تبقه غفير...وحش...ترفع حواجبها وتعمل غول...مع انها ممكن تكون رقيقة وجانتي خالص
قوم ايه...الاقي وربنا الايام دي ان البنات الي تقول في التليفون..اليو..اليو
هما دول الي بتجوزوا ويتحبوا
بجد والله
طب انا عرفة وحدة الواد راح اتقدملها وداب دوب كده عشان حطتله خطة وهي 3 بحبك في اليوم...وخروجتين كل يوم...ويعني تنقيله لبسة كده عشان ينضف بقه
غلب ايه ده
بقولك ايه لو اتصلتي بيا في اي وقت هتلاقيني بقول اليو ايوة اليو...مفيش الوع تاني خلاص

maha zein said...

سوري طلعت ولد
لا اقصد
طب ايه طيب ايه منعك من الجواز طيب
غلب ايه ده
عموما خليك كده لحد ما تعنس

Abdelrahman Ellithy said...

اللي مانعني من الجواز :
1- لسة ملقتش بنت الحلال(بمعنى اصح لسه متاكدش من شعوري نحو واحدة معينة)
2- سني 22 وسنة
3- ابويا مش راضي يجوزني وانا عندي 22 سنة

Brhoo0oom said...

السلام عليكم وحمة الله وبركاته بعرفكم على صديقكم الجديد برهوم وانا سجلت دخولي في الموقع ده لانو الموضوع شدني بصراحه ، وانا اشوف انو كلامك فيه جزء كبير من الصح فعلا ولكن الآن وصلت المرحلة لبعد كده واللي هو مش الاهتمام بالاستايل ، هو الاهتمام بتقسيمه وملامح الوجه ودا شي صعب جدا ومصيبه لانو الشخص يستطيع وممكن انو يتحسن في اشياء كتير ولكن لا يستطيع ان يتحسن في الخلقة وأنا اقول الكلام ده عشان انا اهتم بنفسي وباستايلي والابتسامه دايما في وجهي ولكن ماحسيت انو البنات انجذبو ليا ابدا وانا اتوقع عشان مش انو انا منيش استايل ، اعتقد عشان انو انا ملامحي ما فيها وسامه فعلا البنات الآن عايزين شخص جدا وسيم وانا المشكلة عندي فراغ عاطفي ومنيش قادر اعالجه بسبب انو شكلي مش وسيم من ناحيه الملامح وتقسيمه الوجه وشكرا

Abdelrahman Ellithy said...

بس برضو اعتقد ان البنت الي تحكم على شاب من شكل ملامحة او العكس فدا شخص سطحي وبرغم كدا اغلبنا سطعيين